Chop-Chop Wraps

Foto: Mia

506 kcal/portion

4 portioner

  • 8 st Santa Maria ”soft tortilla whole wheat”
  • 3 st kycklingfilé (à125g)
  • 1 msk flytande Margarin
  • 1 pkt fajita spice mix
  • 200 g wokgrönsaker
  • 2 dl röda bönor
  • 1 dl creme fraiché
  • 2 dl tacosås
  • 1/2 lime (saften)

Gör så här:

  1. Strimla kycklingfilén och stek den i margarinet tillsammans med wokgrönsakerna.
  2. Krydda med fajita spice mix, häll i creme fraiché och tacosås.
  3. Tillsätt kidneybönor och saften av limen.
  4. Fördela fyllningen i tortillan och rulla ihop.

Recept lagat av Mia

 

Kommentarer:

Mia: Detta var ett recept som jag aldrig har provat förut, gjorde det nästan exakt som i receptet förutom att jag hade en hel påse wokgrönsaker i, alltså 500g.  Sen hade jag endast lite extra grönsallad till. Det gick snabbt att tillaga och var riktigt gott.  Kan absolut tänka mig att laga det igen.

Tina: Tacos och liknande rätter förekommer ofta i mitt hem, men har aldrig testat denna rätten. När jag började laga tyckte jag det skulle bli tråkigt med så få grönsaker så jag skar upp lite sallad, tomat, gurka, lök, jalapenos. I receptet uteslöt jag lime eftersom glömt att handla det, sen tog jag min hemmagjorda tacokrydda istället för fajitakrydda dels för att jag tycker taco kryddan smakar mera än fajitas och sen att kryddan innehåller onödiga points.  Maten var smidig och god och kommer laga den flera gånger, men den som gillade maten mest var minstingen på snart 2 år.

 

Lämna en kommentar