Citroncouscous med fläskfilé

Foto: Mia

470 kcal/port

4 port

1 fläskfilé (ca 600g)
1 tsk salt
2 krm svartpeppar
2 msk rapsolja

Citroncouscous:
3 dl fullkornscouscous
1/2 tsk salt
1 krm svartpeppar
ca 160 g bladspenat färsk
1/2 dl limejuice
1 msk olivolja

Dela fläskfilén i bitar, salta och peppra och stek den i oljan.
Koka couscousen enligt anvisningar på förpackningen. Blanda i limejuice, salt, peppar och oljan. Blanda i spenaten och rör om tills det ”gått ihop” sig lite.
Servera med stekt fläskfilé och en klick creme fraiche.

Recept lagat av Mia

Kommentarer:
Mia: Njae, eller jo detta var en helt ok maträtt, men jag tyckte att det krävdes en klick creme fraiche i för att den skulle smaka bra. Jag får nog erkänna för mig själv att couscous inte är något för mig, det får bli bulgur istället. Sen förstår jag inte hur man ska kunna följa anvisningarna på couscouspaketet där det står ett visst antal dl vatten till, jag har nog aldrig fått det att räcka, jag tar alltid minst 1 dl extra vatten för att det ska bli helt klart.

Kommentera

