Torsdag

Hej alla matvänner.

Nu är det dax för en ny matvecka från oss. Hoppas det är någon maträtt som faller er i smaken även denna vecka!

Hur ser matveckorna ut hos er? Är ni planerare eller tar ni det som det kommer?
Hos oss försöker jag hålla planering, jag har en del maträtter som jag tar till när fantasin och intresset tryter. En standard är köttfärssås, det går alltid hem hos alla i familjen. En annan är hemmagjord pizza, speciellt på fredagkvällar.
När jag sätter ihop min veckomatsedel så använder jag mig nästan alltid av maträtter som jag aldrig har provat förut, detta på både gott och ont. Det är kul att prova nya maträtter och hitta nya goda smaksättningar. Dock kan det hända att det inte riktigt blir som man trott. Ett exempel är när jag hittade ett recept på ansjovispasta, att jag ens kunde tänka tanken att det skulle vara gott har jag ingen aning om. Men vi lagade det och kommer absolut inte att göra det igen, det var nästintill oätligt.🙂 Jaja, man går på en del nitar, men för det mesta blir det bra.

Då vi letar recept från alla ställen, bli inte förvånad om ni hittar ett recept som liknarr något ni känner igen. För det vi tycker verkar gott, och som sedan smakar gott använder vi här på bloggen. Ibland gör vi om dem lite, ibland använder vi recept rakt av. Ibland är det egna recept. Men som sagt, alla recept som är utlagda är provlagade, och godkända smakmässigt av oss. SÅ något recept på ansjovispasta kommer ni absolut INTE att få se här på bloggen……..!
Att det det i recepten står ”recept: Mia” är kanske inte att medlemmen har hittat på maträtten själv utan att man helt enkelt har testat maträtten, fotat den och tyckt att den är värd att lägga ut här.

Jag fortsätter tjata lite på er om att skicka in recept. Vi provlagar recepten som kommer in och eventuellt använder oss av dem i veckomatsedeln, annars kommer den ut på bloggen ändå.

Ha en bra vecka!

/Mia

Kommentera

