Kyckling och paprika under currytäcke


Foto: Rita

ca 489 kcal/port med ris
ca 264 kcal/port utan ris

4 port

1 grön paprika
1 röd paprika
500 g kycklingfilé
1/2 tsk salt
200 g färskost light max 16%
2 dl vatten
1 påse 40 g currykryddmix

3 dl okokt ris

Gör så här:
Skölj och kärna ur paprikan. Lägg kycklingfileérna i en ugnssäker form. Strö över saltet o paprikan.
Blanda färskosten med lite av vattnet, tillsätt resten av vattnet och kryddmixen.

Häll såsen över kycklingen och paprikan.
Tillaga mitt i ugnen i 225 grader ca 15-20 minuter.
Kontrollera att kycklingen är genomstekt dvs att köttsaften är klar utan rosa inslag.

Servera kycklingen ihop med ris och sallad.

Recept lagat av Rita

Kommentar:

Rita: Currymixen blev ganska stark så man kan nog späda ut den med lite vatten.

En kommentar till Kyckling och paprika under currytäcke

  1. Marie skriver:

    Testade den här maträtten idag och den var verkligen supergod.. kommer definitivt göra om den igen.

    Enda skillnaden jag gjorde var att jag tog en röd paprika istället för 2 paprikor då jag inte gillar det så mycket. och att jag blandade ut currymixen med en dl mer vatten än receptet då ritas komentar var att den var lite stark och att jag delade kyckligen i bitar istället för använda hela..

    verkligen gott

Kommentera

