Chicken nuggets med kall currysås


Foto: Martina

ca 508 kcal/port

4 port

500 g kycklingfilé
2 st ägg
1 msk margarin
70 g ströbröd

Sås:
1 1/2 dl gräddfil
2 1/2 dl yoghurt naturell 3%
1 msk mango chutney
1 tsk curry
1 tsk salt

Tillbehör: 2 dl okokt ris

Gör så här:
Skär kycklingfilén i mindre bitar.
Vispa ihop äggen och lägg i en skål, lägg ströbrödet med sat och peppar ihop blandat i en annan skål.
Lägg i kycklingfilén i äggen först och sen ströbrödet så det blir ströbröd jämnt fördelat. Stek i matfettet tills den är färdigstekt minst 72 grader.
Blanda ihop ingredienserna till såsen.
Servera och njut av middagen.

Recept lagat av Martina

Kommentar:

Martina: Färdigköpta nuggets är något jag aldrig köper in i mitt hushåll. Dels för att man endast får runt 40% kycklingkött i de färdiga. Sen blir det ju mycket godare och mer köttigt med hemmagjorda.

2 kommentarer till Chicken nuggets med kall currysås

  1. Kristina skriver:

    Snälla!! Kan jag få detta receptet uträknat i propoints?? För jag antar att du vv:ar? Fastnade direkt för receptet o skulle uppskatta om jag slapp räkna själv. Maila om du inte vill skriva här… Men de är upp till dig om du vill berätta! Tack för en bra sida!!:)

  2. anna dahlgren skriver:

    detta var verkligen sjukt gott!!!!! min sambo sa att det var dem godaste chicken nuggets han ätit.

Kommentera

